Kalendarz

<< 2017-08 >>
pnwtśrczptsbnd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Ostatnio komentowane

dodano: 11 Kwiecień 2017 14:49:45
przez: Irena K.
Dzień dobry Pani Bożeno, sezon za pasem a baza noclegowa naszej pięknej gminy jak nie działała tak nie działa (czasami na 30%). Podaję przykład jak powinna działać informacja o noclegach: www.dziwnow.com Strona urzędowa www.dziwnow.pl z noclegami to wstyd dla Pana Burmistrza. "Jak cię widzą tak cię piszą". Nie wiem kto administruję tą stroną, ale w
dodano: 31 Sierpień 2016 06:31:25
przez: Wyborca
Pani Bożeno to co się dzieje na stronie dziwnow.pl to skandal. Mamy 31 sierpnia, a na stronie ciągle jest zaproszenie na festiwal sportu ktory byl w lipcu. Pomijam że jest tam mało informacji aktualnych, a większość tych które się pojawiają są z dużym opóźnieniem. Zamiast poprawiać promocję naszego miasta jest coraz gorzej. Kto za to odpowiada. Nie
dodano: 01 Lipiec 2016 16:25:41
przez: Czytelnik
Szanowna P. Bożeno. Może to co napiszę nie będzie na temat, ale wszystkie liczące się regionalne media chwalą Dziwnów za dobre serce, dając schronienie uchodźcom z Ukrainy. Ja też jestem za takimi działaniami i w pełni je popieram. Natomiast krew mnie zalewa, że na naszej głównej stronie www.dziwnow.pl nie ma słowa o tej jakże pięknej inicjatywie.
dodano: 01 Lipiec 2016 13:19:28
przez:
Pani Bożeno jest pani "ideałem" widząc tylko burdel w okół Waszych bloków nie widząc drugiego takiego samego na WDW -Agencja Mienia sprzedała niektóre tereny osobom prywatnym bez pomyślunku dzieląc swój teren na beznadziejne metrażowo działki - o szerokości około 5-6 metrów a długie ze 12 m - a to podobno miały być uliczki wewnętrzne ,pytam się kto
dodano: 17 Czerwiec 2016 05:33:52
przez: Janek
Pani Bożeno, widzę że teren przy moście będzie zagospodarowany. Mam nadzieję, że Pan Jeszka (bo z tego co pamiętam oferował swoją pomoc) przekaże kawałek przęsła mostu zwodzonego, które ma u siebie. Razem z kołem zębatym będzie się dobrze komponowało. Przydałyby się jeszcze jakieś tablice poglądowe ze zdjęciami starego mostu i krótka historia.
dodano: 16 Czerwiec 2016 16:21:41
przez: sąsiad
Pani Bożeno, czy możemy pomyśleć o wymianie starych domofonów w bloku na nowe? Może wideodomofony? Trzeba iść z postępem. Ciągłe noszenie kluczyka jest irytujące, wpisanie kodu byłoby wygodniejsze. I jeszcze jedno, po ostatnich sensacjach z wodą w Naszej miejscowości, może pomyślimy o swojej stacji uzdatniania wody w bloku. Proszę poczytać na ten t
dodano: 16 Czerwiec 2016 11:59:52
przez: mieszkanka
Pani Bożeno, za pośrednictwem Pani stronki chciałam podsunąć pomysł na upiększenie naszego Dziwnowa. W centrum mamy kotwicę, podświetlany statek, a może by tak kolorowe fontanny na wodzie? Ludzie odpoczywający na ławeczkach przy nabrzeżu mieliby nie lada atrakcję. Zarówno Ci więksi jak i Ci mali:-) Można zamontować z samego brzegu, bo środek jak wi

Napisz do mnie

II Sesja Rady Miejskiej VII kadencji

Sobota, 20 Grudzień 2014 03:42:34

19 grudnia o godzinie 9-tej w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Dziwnowie  odbyła się II Sesja Rady Miejskiej, która wyróżniała się spośród  pozostałych faktem przyjęcia składów komisji i wyboru ich przewodniczących. Wybór przewodniczących  poszczególnych komisji  tej kadencji następował w myśl przepisów nowego Statutu Gminy opracowanego  w VI kadencji.  Intencją wprowadzających zmiany było uproszczenie i czytelność zasad wyboru  i myślę, że taki efekt uzyskano. Faktycznie członkowie komisji decydowali, kto spośród nich przyjmie funkcje przewodniczącego/cej.

Jak corocznie podjęta została uchwała  w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i  zbiorowego odprowadzania ścieków.  Cena  wody z ujęcia Kołczewo i Strzeżewo wynosić będzie  brutto  9,53 natomiast z ujęcia Łukęcin brutto 10,40 Stawka opłaty abonamentowej  wodomierze główne 5,92 brutto  podwodomierze 0,00  ryczałt brutto 1,46. Jak zapewne Państwo wiedzą, gdyż niejednokrotnie  o tym informowałam zgodnie z Ustawą podwyżki następują niezależnie od woli Rady Miejskiej.  W punkcie 4 programu Sesji” Zapytania radnych” przedstawiłam 7 pytań, które niżej przedstawiam wraz ze streszczeniem odpowiedzi:

1.Panie Burmistrzu moje zapytanie jest kilku członowe, ale dotyczy  zawartej umowy  dotyczącej odbioru odpadów komunalnych w naszej Gminie z wygrywającą przetarg Firmą pana Grabowieckiego. Wiedząc iż wygrywająca  oferta  jest o 148.000,- niższa od Firmy odbierającej przez ostatnie półtora roku,  a to stanowi  mniej aż o 25,65%  czyli ponad  ¼  zapytuje :

·         czy zakres świadczonych usług będzie  taki sam.

·         jak będzie wyglądać  zmiana pojemników na odpady i czy w ogóle ona nastąpi.

·         w jaki sposób  odbędzie się przekazanie kluczy do śmietników Wspólnot.  Wykona to Firma  od Firmy, czy muszą dokonać tego zarządy Wspólnot? 

·         czy Firma pana Grabowieckiego  również dysponuje taką ilością dzwonów, aby posadowić je choćby w dotychczasowych miejscach.

·         czy w umowie pozostał zapis  dotyczący częstotliwości wywozu odpadów

 ‘ w razie potrzeby”, który w przypadku Wspólnot ma strategiczne znaczenie.

 Ponadto znając zwyczaje ludzi i dzikich zwierząt

·         czy  odpady zielone będą  zabierane tylko te znajdujące się  w workach, czy także te które zostaną  wysypane wokół ?

·         a jeśli zostaną pozostawione, to czy Firma Grabowiecki zajmująca się sprzątaniem terenu uporządkuje te miejsca?

Odp. Może i dobrze się stało, że odbiór odpadów komunalnych i sprzątanie w Gminie Dziwnów wygrała ta sama Firma, gdyż będzie większa współpraca zwłaszcza  przy powstających problemach z wcześniej wystawianymi  odpadami lub rozerwanymi workami przez zwierzynę.  Umowa podpisana jest na rok. Będzie prowadzona analiza tego odbioru i sukcesywne dostosowywanie do potrzeb. Dzwony to dobrowolne działanie Firmy  nie zawarte w umowie. Sposób wymiany pojemników także do rozstrzygnięcia przez obecną Firmę.  Ma to nastąpić sukcesywnie bez odczuwania  zawirowań przez mieszkańców. Polityka RXXI zmierza (czego można było się spodziewać) do bardziej analitycznej zbiórki odpadów, więc przy segregacji czeka nas co najmniej jeszcze jeden dodatkowy pojemnik.

2. Wielokrotnie  słyszałam zarzut nieracjonalnego działania  w sprawie obecnie prowadzonej inwestycji na ul. Dziwna a ma ono polegać na tym iż zawężono  przepustowość ulicy a dodatkowy chodnik to jednoosobowa ścieżka. Oprócz tego, że  prace  te bezpośrednio dotyczą także  mnie, rozmawiałam z wykonawcą i żaden z tych zarzutów się nie potwierdził. Droga ma tę samą szerokość co przed remontem a chodnik  ma standardowe 1,5 m szerokości. Zapytuję, czy wykonawca przekazał mi faktyczny stan  a może jednak zarzuty mają swój sens.?

Odp. Szerokość ulicy nie została zmniejszona. Chodnik ma 1,5 m szerokości i zajmuje przylegający do ulicy teren.

 

3. Zbyt często jestem pytana, aby nie odbić piłeczki do pana Burmistrza o płot wzdłuż ul. Marynarki Wojennej. Teren po byłym polu namiotowym „Jantar” jest na razie w stanie opłakanym, ale wszyscy wiemy, że jest to stan przejściowy związany z wykonywanymi pracami budowlanymi. Wiemy także , że w 2015 –tym roku  będą prowadzone następne prace budowlane związane z budową mieszkań.

Zapytuje pana Burmistrza 

·         czy przewidywane jest usunięcie tego, zgadzam się z opinią przykrego widoku jakim jest w obecnym stanie płot?

·         czy a jeśli tak to kiedy nastąpi uporządkowanie  terenu po byłym polu namiotowym

·         czy teren ten będzie zapleczem budowlanym przy budowie mieszkań socjalnych i komunalnych.

·         czy może pan Burmistrz przybliżyć plany zagospodarowania dotyczące omawianego terenu.

Odp. Pan Burmistrz zastanawia się czy faktycznie tego płotu nie zlikwidować. Występowano o wycinkę tych chorych zagrażających bezpieczeństwu topoli wzdłuż drogi. Niestety nie uzyskano zgody, dlatego będą  zgłoszenia na wyrywkowe wycinki drzew. Teren zostanie uporządkowany. Jest chętny wybudować mini golf przy dzierżawie 10-cio letniej w planach także ma powstać  kort tenisowy.

 

4. Budowana jest przepompownia  przy styku ul. Marynarki Wojennej i drogi wojewódzkiej. Jest to miejsce intensywnego przemieszczania się mieszkańców i turystów. Zapytuje więc, czy w tym miejscu nie powstaje obiekt  wstydu w powodu roztaczającego się odoru. Czy zastosowana będzie  technologia eliminująca wyziewy szamba?

Odp.Już w Międzywodziu  prowadzone są próby z filtrami nowej generacji, których zadaniem jest całkowite zatrzymanie odoru. Takie filtry również zostaną tu zastosowane. Każde miejsce jest złe, ale to jest najlepsze ze względu  na ujęcia wodno-kanalizacyjne.

 

5. Jak już jesteśmy przy ul. Marynarki Wojennej  to zapytuję czy przewidywana jest zmiana   obecnego oświetlenia?

Odp. Po remoncie drogi „wojewódzkiej” pozostanie nowsze oświetlenie niż jest obecnie na  ul. Marynarki Wojennej. Słupy pozostaną te same, ale oświetlenie rtęciowe  wymienione zostanie na sodowe. W naszej Gminie jest jeszcze wiele miejsc, które w ogóle wymagają doświetlenia.

6. A jak już jestem przy oświetleniu to zapytuje co dzieje się z oświetleniem lodowiska a zwłaszcza miejsca  na zmianę obuwia? Ponoć panują tam spore ciemności.

7.Powrócę do poszukiwań rozwiązania problemu niepełnosprawnych  z dostaniem się do biblioteki. Rozumiejąc, że jest problem  finansowy i nie tylko z instalacją windy, słyszałam  o możliwości  wykucia otworu drzwiowego  w jednej z łazienek  na piętrze  MOSiK-u do którego można dotrzeć windą. Ponoć za ścianą tej łazienki jest biblioteka. Zapytuję czy faktycznie jest taka możliwość i czy  zapewne po konsultacjach  technicznych można by takie rozwiązanie wprowadzić?

Odp. Wstawienie drzwi w tej łazience powoduje przymus wyłączenia jej z użytku. Nie można wstawić ścianki, aby ktoś mógł korzystać z prysznica. Burmistrz na gorąco podał próbę rozwiązania problemu w formie dzwonka  i wnoszenia przez pracowników.

Odpowiedż z dzwonkiem biorę to na karb  szybkiego sposobu pomocy. Zyskałam poparcie w rozwiązaniu tego problemu w osobie Vi-ce Przewodniczącej Rady pani Joanny Piwińskiej. Jest to ważny problem i  należy znaleźć zadawalające wszystkich rozwiązanie, zwłaszcza, że nie chodzi tylko o wypożyczenie książek, ale nasza Biblioteka prężnie działa i często są tam prowadzone bardzo wartościowe programy  poznawczo-edukacyjne.

 

 


 

 

komentarzy: 2

Dodano: Wtorek, 23 Grudzień 2014 10:52:33 Przez: ...
Pani Bożeno, w pkt3 swoich zapytań do burmistrz,pisze pani o planach budowlanych mieszkań,pragnę Pani przypomnieć,że tak samo pisala Pani w 2013,2014,czy tak samo napisze Pani na koniec 2015 roku o planach na 2016...???pozdrawiam
BożenaMam szczerą nadzieje, że nie, choć życie przynosi różne niespodzianki nie zawsze pozytywne. Martwi mnie trochę rozdzielenie tej inwestycji na dwie. Mieszkania socjalne, które muszą być wykonane w 2015-tym i mieszkania komunalne.Projekt dotyczy całego kompleksu z założeniem jednoczesnej realizacji. Niestety jak zwykle budżet nie jest łatwy, zwłaszcza po stronie dochodów za sprzedaż gruntów, gdyż to zawsze wielka niewiadoma. A to ma ogromny wpływ na planowane inwestycje. Wielokrotnie pisałam o tej inwestycji, bo to ważna inwestycja dla bardzo wiele rodzin i należy im się informacja co w danej chwili się dzieje w tym temacie.
Dodano: Sobota, 20 Grudzień 2014 12:43:03 Przez: mieszkaniec
Pani Bożeno, jak to się ma do Pani słów, że rada nie może ... Członkowie Klubu Radnych „Forum Obywatelskie” z Międzyzdrojów zaproponowali, aby w latach 2015-2018 utrzymać na obowiązującym poziomie podatki oraz opłaty lokalne. Chodzi m.in. o podatek od nieruchomości, opłatę targową, opłatę miejscową, opłatę z tytułu zagospodarowania odpadów komunalnych, podatek od środków transportowych z zastrzeżeniem dostosowania stawki do wartości minimalnej określonej przez Ministra Finansów, a także zachowanie istniejących stawek za najem komunalnych lokali mieszkalnych i użytkowych oraz stawek za dostarczanie wody i odbiór ścieków. Członkami nowego klubu zostało dziewięciu radnych, wspierających urzędującego burmistrza Międzyzdrojów – Leszka Dorosza. kamienskie.info / źródło: Henryk Nogala
BożenaTak to jest ze zrozumieniem pisanych słów USTAWA z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków "Rozdział 5 Zatwierdzanie taryf oraz zasady rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.Art. 24.ust.2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, w terminie 70 dni przed planowanym dniem wejścia taryf w życie, przedstawia wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) wniosek o ich zatwierdzenie" "ust.5. Rada gminy podejmuje uchwałę o zatwierdzeniu taryf, w terminie 45 dni od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 2, albo o odmowie zatwierdzenia taryf, jeżeli zostały one sporządzone niezgodnie z przepisami."ust.8. Jeżeli rada gminy nie podejmie uchwały w terminie, o którym mowa w ust. 5, taryfy zweryfikowane przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) wchodzą w ży-cie po upływie 70 dni od dnia złożenia wniosku o zatwierdzenie taryf" O tym pisałam a nie o podatkach. jedno do drugiego ma się jak piernik do wiatraka.