Kalendarz

<< 2017-07 >>
pnwtśrczptsbnd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Ostatnio komentowane

dodano: 11 Kwiecień 2017 14:49:45
przez: Irena K.
Dzień dobry Pani Bożeno, sezon za pasem a baza noclegowa naszej pięknej gminy jak nie działała tak nie działa (czasami na 30%). Podaję przykład jak powinna działać informacja o noclegach: www.dziwnow.com Strona urzędowa www.dziwnow.pl z noclegami to wstyd dla Pana Burmistrza. "Jak cię widzą tak cię piszą". Nie wiem kto administruję tą stroną, ale w
dodano: 31 Sierpień 2016 06:31:25
przez: Wyborca
Pani Bożeno to co się dzieje na stronie dziwnow.pl to skandal. Mamy 31 sierpnia, a na stronie ciągle jest zaproszenie na festiwal sportu ktory byl w lipcu. Pomijam że jest tam mało informacji aktualnych, a większość tych które się pojawiają są z dużym opóźnieniem. Zamiast poprawiać promocję naszego miasta jest coraz gorzej. Kto za to odpowiada. Nie
dodano: 01 Lipiec 2016 16:25:41
przez: Czytelnik
Szanowna P. Bożeno. Może to co napiszę nie będzie na temat, ale wszystkie liczące się regionalne media chwalą Dziwnów za dobre serce, dając schronienie uchodźcom z Ukrainy. Ja też jestem za takimi działaniami i w pełni je popieram. Natomiast krew mnie zalewa, że na naszej głównej stronie www.dziwnow.pl nie ma słowa o tej jakże pięknej inicjatywie.
dodano: 01 Lipiec 2016 13:19:28
przez:
Pani Bożeno jest pani "ideałem" widząc tylko burdel w okół Waszych bloków nie widząc drugiego takiego samego na WDW -Agencja Mienia sprzedała niektóre tereny osobom prywatnym bez pomyślunku dzieląc swój teren na beznadziejne metrażowo działki - o szerokości około 5-6 metrów a długie ze 12 m - a to podobno miały być uliczki wewnętrzne ,pytam się kto
dodano: 17 Czerwiec 2016 05:33:52
przez: Janek
Pani Bożeno, widzę że teren przy moście będzie zagospodarowany. Mam nadzieję, że Pan Jeszka (bo z tego co pamiętam oferował swoją pomoc) przekaże kawałek przęsła mostu zwodzonego, które ma u siebie. Razem z kołem zębatym będzie się dobrze komponowało. Przydałyby się jeszcze jakieś tablice poglądowe ze zdjęciami starego mostu i krótka historia.
dodano: 16 Czerwiec 2016 16:21:41
przez: sąsiad
Pani Bożeno, czy możemy pomyśleć o wymianie starych domofonów w bloku na nowe? Może wideodomofony? Trzeba iść z postępem. Ciągłe noszenie kluczyka jest irytujące, wpisanie kodu byłoby wygodniejsze. I jeszcze jedno, po ostatnich sensacjach z wodą w Naszej miejscowości, może pomyślimy o swojej stacji uzdatniania wody w bloku. Proszę poczytać na ten t
dodano: 16 Czerwiec 2016 11:59:52
przez: mieszkanka
Pani Bożeno, za pośrednictwem Pani stronki chciałam podsunąć pomysł na upiększenie naszego Dziwnowa. W centrum mamy kotwicę, podświetlany statek, a może by tak kolorowe fontanny na wodzie? Ludzie odpoczywający na ławeczkach przy nabrzeżu mieliby nie lada atrakcję. Zarówno Ci więksi jak i Ci mali:-) Można zamontować z samego brzegu, bo środek jak wi

Napisz do mnie

Mój głos

Piątek, 15 Maj 2015 21:34:31

Jestem jedną z osób, które zostały poproszone przez pana Burmistrza o przybycie na spotkanie z grupą określającą się Handlowcy Gminy Dziwnów w terminie, który już w grudniu ubiegłego roku został wyznaczony na przedsięwzięcie z którego nie mogę się wycofać, dlatego będę nieobecna. Ktoś mógłby stwierdzić idealna sytuacja, aby uniknąć uwikłania się w konflikt nie mogący skończyć się kompromisem, bo zawsze będą niezadowoleni. Jestem świadoma, że może to być z mej strony „seppuku”, ale przyzwyczaiłam się iść otwarcie nawet pod prąd. Mam ugruntowane poglądy, nie unikam zajęcia stanowiska w kontrowersyjnych sprawach, dlatego postanowiłam używając tej strony swe stanowisko zaprezentować. Sprawa dotyczy sklepu wielkopowierzchniowego najprawdopodobniej marki „Biedronka”, którego budowa ma być na terenie prywatnym. Terenie o którym już w ubiegłej kadencji była mowa i wówczas wystąpiono do Rady Miejskiej o opinię akceptującą wyłączenie tego terenu z granic portu, co moim zdaniem bardzo słusznie Rada większością odrzuciła. Wówczas puszczono płotkę iż radni są przeciwni powstaniu „Biedronki” co odebrałam jako wywieranie presji na Radzie w temacie granic portu, gdyż rzekomy cel można osiągnąć bez udziału Rady, o czym głośno mówiłam. Na ten teren nie mamy planu zagospodarowania przestrzennego, a że jest to bardzo długotrwała procedura  i do tego kosztowna w najbliższym okresie nie przewidywane jest jego wykonanie. Wszystkie inwestycje mogą powstawać na podstawie warunków zabudowy. Zapewne z tego prawa korzystali także niektórzy z "protestujacych" Handlowców. Decyzję o warunkach zabudowy wydaje wójt, burmistrz albo prezydent miasta. Warunki zabudowy są ustalane, gdy łącznie spełnione zostaną warunki, o których mowa w art. 61 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Zgodnie z art. 35 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego organ administracji publicznej jest zobowiązany załatwić sprawę bez zbędnej zwłoki. Postępowanie w sprawie ustalenia warunków zabudowy, jako wymagające w większości przypadków przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, powinno – zgodnie z art. 35 § 3 k.p.a. – zostać zakończone wydaniem decyzji w ciągu miesiąca od dnia jego wszczęcia. Reasumując mówimy o terenie wieczystej dzierżawy, na który nie ma planu zagospodarowania przestrzennego i umiejscowiony jest w pobliżu istniejącego sklepu wielkopowierzchniowego. W tych realiach nie widzę miejsca na szczególną ingerencje jaką podejmują „Handlowcy Gminy Dziwnów” w ilości 25 osób pisząc do Rady Miejskiej kilka wybranych zdań zacytuję „Pragniemy wyrazić niepokój i sprzeciw wobec pomysłów lokalizacji na terenie naszego miasta wielkopowierzchniowych sklepów…. Pomysł budowy kolejnego marketu jest pomysłem delikatnie mówiąc szalonym i absurdalnym…. .zezwalając na takie inwestycje władze doprowadzają do stopniowej destrukcji erozji nasz styl życia i nasz spokój.. Doskonale znamy formy sprzedaży w sklepach wielkopowierzchniowych, różnią się one zasadniczo od małych rodzinnych sklepików, które stawiają na jakość i świeże produkty oraz bezpośredni kontakt z klientem, a nie na blichtr, bezosobowość i tanią tandetę.. Potrzebujemy jasnych klarownych planów zagospodarowania przestrzennego a nie cząstkowy tworzony pod dyktando inwestorów, których cele są zasadniczo sprzeczne z dobrem ogółu” Jest demokracja i każdy ma prawo do swego zdania, ale czy nie wzywa się do łamania prawa? Bo niby czego zgodnie z prawem oczekuje się od pana Burmistrza i Rady? Inwestycja nie dotyczy terenu Gminnego, tylko własności prywatnej. Powstanie „Marketu” nie jest złamaniem prawa natomiast próby niezasadnego utrudnienia, przy mej wiedzy, już tak. Cieszę się, że powstaje szansa na drugi market. Nie jest to moje wymarzone miejsce na taką działalność, ale nie ma prawnych przeszkód, aby właśnie tam była. Żałuje jedynie, że żadna z sieci nie chciała skorzystać z terenów Gminnych. Skoro jest prywatny właściciel i jego sposobem na biznes jest współpraca z siecią spożywczą dającą mieszkańcom możliwość tańszego zaopatrzenia w produkty niezbędne do życia, to tylko się cieszyć.,Handlowcy piszą że „inwestycje te nie mają żadnego uzasadnienia ekonomicznego ani praktycznego dla mieszkańców. Wręcz przeciwnie, zmniejszają komfort naszego życia, wynikający choćby ze wzmożonego ruchu pojazdów na i tak zatłoczonych w sezonie letnim ulicach i zadadzą ostateczny, śmiertelny cios drobnym sklepikom”Nie podzielam opinii wyrażanych w piśmie, choćby dlatego, że z jednej strony nie tylko będą mogli kupić tańsze produkty, ale zaoszczędzą na paliwie lub bilecie do Marketów Kamienia Pomorskiego, a z drugiej strony powstanie konkurencja dla już istniejącego POLO Marketu, który zapewne zmuszony zostanie  nie tylko do obniżki cen, ale i do lepszej organizacji funkcjonowania. Tłok na naszych ulicach nie robi zaopatrzenie marketu tylko właśnie zaopatrzenie małych działalności. Jestem przekonana, że dobra marka sklepu tam gdzie faktycznie są świeże produkty, czystość i miła obsługa zawsze będą wygrywały z tłokiem i kolejkami przy kasach. To nie prawda, że wszyscy dla oszczędności kilkudziesięciu groszy, czy kilku złotych idzie do marketu, ale często korzystamy z marketów, bo tam jest większa rotacja towaru a niestety w małych zbyt często zdarza się kupić produkt nie pierwszej świeżości. Jeśli chodzi o uciążliwość to bez przesady. Jest w Dziwnowie kilka miejsc, prowadzonych przez miejscowych, które w sezonie dla przyciągnięcia klientów nie zwracając na nic uwagi używają tak przerażającego nagłośnienia, że ręce opadają i współczuje tym co mieszkają w sąsiedztwie. Jeśli mogą to zapewne na sezon wyjeżdżają z Dziwnowa. Grupa nazwała się Handlowcy Gminy Dziwnów a  ma się zwiększyć oferta głównie spożywcza, to może warto się przebranżowić ? Oprócz spożywki i chemii tak wiele sklepów z innym asortymentem by się przydało. Czasami warto sobie przypomnieć, że jeśli się jest właścicielem i wchodzi się w legalny biznes to chce się czystych reguł gry a zwłaszcza przestrzegania prawa.  Państwo Handlowcy Gminy Dziwnów, panie Burmistrzu, Wysoka Rado i  szanowni Wyborcy mego okręgu jestem i będę wielką orędowniczką powstawania w naszej Gminie sklepów wielkopowierzchniowych. Uważam, że szkoda czasu i energii tracić na kto kogo, jeśli odbywa się wszystko zgodnie z prawem. Lepiej ten czas i energię wykorzystać na podjęcie próby wpływania na zmiany zapisów w Ustawach o płaceniu podatku w miejscu zamieszkania, na płacenie podatku w miejscu prowadzenia działalności. Skoro pan Prezydent może z dnia na dzień w kampanii wyborczej podpisać zmiany w sprawie referendów, czy jow-ów to może warto wykorzystać ten czas, aby w tym zakresie coś zmienić i to dla mnie jest sensem działania.

 


 

 

komentarzy: 4

Dodano: Wtorek, 19 Maj 2015 14:30:32 Przez: on
Pani Bożeno proszę o interwencję. Przypadkiem zajrzałem do WDW Jantar drzwi otwarte i ludzka ciekawość. Budynek w rozbiórce a mebli tam mnóstwo biurka itd. ignorancja władz totalna. Można to przekazać biednym......
Dodano: Sobota, 16 Maj 2015 15:21:01 Przez: mieszkaniec
Jeżeli całoroczna- to super by było! Ma Pani rację, że na prywatnej posesji mam prawo prowadzić działalność jaka "ja" chcę, nie pomyslałem o tym. W takim razie "handlowcy" z Dziwnowa niech sami popytają wśród mieszkańców o opinię w tej sprawie. Pozdrawiam Panią.
Dodano: Sobota, 16 Maj 2015 07:25:35 Przez: mieszkaniec
Jestem "za" obojętnie której firmy marketem. szkoda, że tylko ma to być sezonowa działalność. Tańsze produkty- więcej kasy w portfelu. Chyba piszę prawdę. A może referendum w tej sprawie, albo sonda uliczna z mieszkańcami.
BożenaPrzyjmijmy mam własność i chcę prowadzić dozwoloną działalność to dlaczego mam być zależna od wyniku referendum? A skąd Pan słyszał,że sezonowa? Nie wiem na pewno, ale myślę, że to działalność całoroczna.
Dodano: Sobota, 16 Maj 2015 01:25:14 Przez: mieszkaniec
Zgadzam się z Panią w tym temacie. Potrzeba nam sklepów tego typu. W miesiącach letnich i nietylko liczyć na POLO to istny horror. A sklepiki rodzinne znam z pazerności cenowej. Ciekawy jestem kto z Rady forsuje ten sprzeciw Grupy Handlowców Dziwnowa, czy tam Pan Sokół nie macza paluszków. Jeżeli tak proszę to nagłośnić. Markety sprzedają tanie leki, a może tak małe pomieszczonko powstanie w obiekcie z apteką o normalnych cenach.
BożenaSkąd wniosek, że ktoś z Rady forsuje sprzeciw Grupy Handlowców Dziwnowa? Proszę nie szukać dziury w całym. Mamy demokrację i "Handlowcy" mają prawo wyrazić swe obawy przed zmianami a nawet doskonale ich rozumiem, gdyż doświadczyłam likwidacji działalności wskutek zmiany uwarunkowań prowadzonego handlu. Tylko nie rozumiem ich logiki niby w jaki sposób pan Burmistrz czy Rada, stosując prawo, ma ten ich protest uwzględnić? Odnośnie sprzedaży leków, jeśli przepisy się nie zmieniły to, aby móc sprzedawać leki należy spełnić wiele wymogów, choćby w zakresie sposobu ich przechowywania, zatrudnienia magistra farmacji i posiadania laboratorium, których markety nie stosują i tolerowaniu tego bardzo się dziwię. Dla małego punktu wymogi nie do udźwignięcia. Chyba, że markety znalazły sposób, aby temu sprostać, tylko my tego nie widzimy. Jeśli chodzi o pazerność cenową to z autopsji wiem, że działając zgodnie z obowiązującym prawem zaopatrzenia dokonuje się w hurtowni a w niej zdarzają się towary o wyższej cenie niż w markecie i siłą rzeczy w małym punkcie ten towar ma wyższą cenę. Wniosek nie koniecznie pazerność cenowa jest tego przyczyną Celem wpisu było przekazanie mego poparcia dla powstania marketu, mimo protestu "Handlowców". Tylko tyle i aż tyle.